ouh sakit

ASSALAMUALAIKUM..


aku ni ada 1 penyakit....penyakit yg ubatnya datang dari aku sendiri berbekalkan semangat dan azam...selalunya datang ubat ini tanpa diduga..tiba2 je jadi lah perangai yg kontra dengan sakit aku..masa datangnya mestilah semangat semua pun jadi beres...tapi tu memang tahan sekejap je..tapi hasilnya memberangsangkan..tahu x apa sakit aku? hah penyakit MALAS ...aku rasa ramai orang ada..hehe tipulah kalau seumur hidup memang korang bebas wabak ni...

disebabkan malas ni lah semua benda tergendala...kadang2 nak keluar x jadi..sebab malas tunggu bas...malas nak jalan2..sebab konon rasa lenguh...malas nak sesak2 dalam bas.. semua malaslah kalau pendekkan cerita...akibat malas juga aku dapat gastrik sebab makan x menentu, nak beli makanan malas...huhu yela nak masak kat kolej ni mana boleh kan.. so kena lah beli makanan kat kafe.. hari paling aku suka dan x suka gak hari selasa..sebab x de kelas..memang lah dapat rilek kan tapi cukup malas nak turun pergi kafe beli makanan...kalau biasa ada kelas..balik kelas singgah lah beli kat depan kampus xpun kafe kolej je...

kalau nak cerita pasal malas ni memang banyak lah kan.. tapi yang pasti aku selalu rajin nak online...main game kalau bosan.. bab2 camni aku mesti x malas...and aku rajin basuh baju kat kolej ni..sebab boleh main sabun..hehe... sekali basuh baju conquer habis lah ampaian kan... tapi kat rumah jangan harap nak basuh baju..hehe mungkin sebab berus x best kot...lagi pun mesin basuh ada apa guna..hahaa... selalunya aku jadi rajin bila x ada orang, tengah2 malam... masa tu lah aku akan kemas bilik..adik aku yang sedap tidur pun mesti terjaga sebab habuk2 yg dihasilkan masa aku hempas2 baju..wah macam kejam je aku ni ...eh tidak cukup baik lah nak gak aku kemas..just aku jadi makin malas nak kemas bila..dah habis kemas..selang berapa hari sepah balik sebab adik2 kecil suka main khemah2..ikat kain sana sini buat bentenglah...

so itu lah masalahnya bila imaginasi menguasai budak2..bersepah bilik aku jadi mangsa...so , selalunya aku kuatkan tekad kemas juga bilik..cuma take time sikit lah... aku punya hajat nak jadikan bilik ku keselesaan umphhh punya masih dalam angan.....kalau xde orang kat rumah pun..aku jadi rajin bab nak masak..yela kalau x masak, xkan mati kering je x makan kat rumah kan... dah lah nak turun bawah memang harapan..sebab entah lah ..kalau fikir2 aku cuti..sebulan jela aku duk umah x turun kedai..kalau nak keluar mesti keluar jalan betul2 punya...aku pergi mid ke, jalan tar ke untuk beli tudung and ts pulak jadi tempat shopping baju... yela pikir sekali lagi wah lama gak aku dah x turun mid sebab aku malas juga walaupun dekat dengan rumah...aku rajin pergi jumpa lepak rumah kawan je...


p/s : ni kira post yang aku tunda dulu sebab nak chow nak layan tv lah...disebabkan malas nak balik upsi so aku duduk rumah dulu lah.....

No comments: