cari duit lagi.....

Aku suka berangan-angan.. banyak masa aku habiskan dengan perkara tu..sehinggakan nak dapat tidur lena pun aku kena berangan dulu…haha memang lawak lah kan nasib bukan macam mat jenin.. sebenarnya bukanlah angan-angan kosong.. ni kira impian aku lah kot2 dengan aku selalu fikirkan nanti makin kuat azam aku kan.. so dapatlah merasa capai semua tu…doa-doakanlah aku dapat ya…ni nak kata cita-cita x lah juga sebab ni kira macam kehendak aku…hehe… aku listkan yang mana aku ingat ok…. (gempak gak minah ni ya habis masa berangan mana x naik cendawan kat muka..huhu)
1.     Hantar parent tunaikan haji.
2.     Nak beli rumah yang ada sekurang2 nya 3bilik then lengkapkan dengan peti ais,tv dll.
3.     Nak ada kereta sebuah warna merah ala2 sporty sikit.. dulu nak kereta storm sebab suka trak… tapi macam mahal.. jd ala kadar jela niat aku…
4.     ada 1 motor..yg manual je cm ex5… suka sgt..senang sikit nak g mana2 time  jam.
5.    Kamera…nak lense gempak..huhu suka tengok dslr orang lain la..aku suka tgkp gambar
6.    Aku ada berangan nak buka galeri seni.hehe..pameran lukisan, karya tulisan xpun jahitan yg aku buat…hehe..sebab aku minat benda2 gitu…kalau xdpt galeri seni pun..hopefully ada rumah sendiri nanti..ada bilik khas simpan barang2 ni..
7.    Aku nak pakai baju yang aku jahit sendiri..sebab xde modal je…kalau x dah g kamdar beli kain jahit sendiri..
8.    Ni lagi sengal..aku harap2 lah 1 hari nanti..aku mampu jadi orang terer masak cam mak n mama kan….nak masak cam2 sendiri lah….
Insyaallah dalam beberapa tahun lepas tamat belajar dan mula bekerja..aku akan capai 1-1 dalam list ni…kira azam tertunggak setiap tahunlah…aku nak simpan sikit demi sikit duit untuk beli benda aku nak…dan jadi apa yang aku impikan..amin..

No comments: