Haha tahu apa yg berat sangat tu? Beg aku lah..aku ni jenis x bawa beg tapi tengah biasa2 kan bawa juga sebab konon imej cikgu…hahaha.. tapi yang kelakarnya..masa raya haji hari tu..aku pergi rumah kawan..beg letak tepi kerusi..time balik sedap berlenggang, sampai kawan tegur ‘eh mai kau datang tadi memang xde beg ke?’ aku pun pelik yela ringan je…alamak tertinggal beg sudah..ahha nasib x sampai bus stop baru kat bawah flat kawan..so terpaksa lah patah balik, kalau x macam mana aku nanti..i.c semua dalam tu.. memang aniaya lah kalau malam2 begitu buatnya ditahan Tanya orang mana..apa bukti aku nak bagi..harapkan muka yang bukan cam melayu, sah susah nak percaya nanti.. dulu pun ada kes aku kerja part time..customer tanya aku orang cina ke..aku jawab lah x..dia boleh bantai target ouh philipine ye…eh jap2 sedap je aku cerita ni ( baru sedar terpesong cerita dari tajuk)..hehe sori2…


Balik pada topic hari ni….sebenarnya kan beg yg aku bawa x lah berat mana..x juga ringan..tp aku memang lg selesa x bawa beg..Cuma jadi masalah bila keluar banyak barang bawa… alih2 kadang2 kawan aku yang jatuh bawa beg tu..sebab dy paham sangat perangai aku…tanpa aku cakap apa2 dulu tiba2 je mamat (merujuk pada kawan laki n ex je sbb kwn gurl pun dah ada handbag sendiri, mana nak rajin bawa aku punya) tu akan ambil beg tu…wow lega nya bahu aku x kata apa lah kan..tapi kesian lak..

lagi pun beg ni penting time2 keluar weekend..yela buatnya singgah ke mydin , giant atau yg kt ts tu..market sebelah kfc…sengaja je buat kempen xnak pakai plastic hari sabtu… yela save environment…tapi agak menyusahkan kalau customer beli barang banyak.. kalau keluar basic aku beli soya kotak besar ke air milo..yg penting saiz kotak besar…ambik kau nak sumbat celah mana dalam beg..kalau beg tu hanya sebesar kotak mekap mak cik timah.. of coz lah aku bukan jenis bawa hand bag..hehe.. bawa pun besar2 jelah.. memang muat lah kan nak letak nya.. lepastu dah ada air mesti lah nak benda lepak makan pulak..beli lah kuaci n sushi..my favourite tu… malas aku nak beli keropok macam2 bukan kenyang lagi cepat habis..bazir2.. tapi kalau ada duit lebih beli gak..


Ok aku masih lagi belum masuk topic lagi ni..isi topic ni sikit je…merepek lebih..(ingat balik dulu bukan tujuan ada blog supaya boleh merepek2 ke).. berat x berat sesuatu beg terletak pada banyak mana boleh tampung kalau kita sumbat barang n segan ke idak kalau beg tu Nampak pack giler.. selalunya kan aku akan bawa barang2 ni dalam beg…


1. handphone (xde pun yg akan contact just aku takut bosan nnt leh main game dengar lagu)


2. wallet ( ada i.c , kad matrik, kad bank, pic aku..takut jadi pape extra pengenalan senang orang nak cam aku siapa..well aku selalu terpikir nanti jd something bahaya2..)


3. duit.. patut nya duit dalam wallet tp aku jenis selit merata..tambah2 lagi time nak cari tambang lega aku jumpa duit dalam beg… biasa bawa cukup2 bajet untuk event keluar je..


4. air botol..mengandungi air masak yg baik utk kesihatan (promote air masak rumah) tapi kan aku x selalu minum habis pun..


5. bawa sweater sebab aku jenis panas xpe..jangan sejuk,..lagi pun kalau time2 tertentu.ada baju kotor boleh cover2..korang paham2 la…


6. kadang2 aku akn bawa baju lebih sebab takut tiba2 plan nak tidur rumah kawan..jenis aku dah keluar malas nak balik rumah naik bas semua kalau abah jemput xpe..haha


7. payung..ye ini susah sikit..dari dulu aku bukan jenis minah payung..time hujan pun lagi relax de payung best dapat main hujan..aku jenis malas nk bawa n x reti pakai..dah lah aku kecil..bawa payung rendah2 langgar orang sebelah2..tapi kalau nak berlagak ayu..bawa jela..haha tambah2 masa tu ad laptop..xkan x bawa payung…


8. bawa buku cerita..buku ni bukanlah ada unsur2 macam buku sekolah..tapi buku cerita x pun ilmiah biasa..saja kot2 bosan boleh baca..


9. ada buku mesti ada kertas kosong 2 helai n pen, pensel n highlight…btl2 cam budak kan..aku takut kot2 kena catit benda penting ke sampai mood nak menconteng..


10. bawa selipar..ni pun jarang berlaku sebab aku keluar pun pakai selipar.ada time2 aku pakai wedges (rembat adik punya) mesti dah prepare awal2 selipar..


11. aku bawa gak stoking key g sarung tangan tu kot2 nk solat tapi biasa suarau da ada telekungkan…


12. xlupa juga lip bam sbb bibir aku cepat kering la..n perfume..xtahu nape bawa bukan pakai pun..


13. kepada gurls jangan lupa bw pad…sebab nant tiba2 tanpa warning datang xde susah nak cari2 lagi kan..


so tengoklah banyak gak aku bawa kan belum campur dengan barang2 aku beli masa keluar sumbat dalam beg lagi..tapi biasanya memang muatlah..aku xlah bawa beg balik kg masa keluar..pandai2 nak hiduplah..dengan barang2 yg ada..aku mampu survive kat mana aku ada..insyaallah ok nye,…so korang lak selalu bawa apa..? entah2 lagi dahsyat isi beg korang tu…ish2.. J

No comments: