hurm cinta ni..

kalaulah cinta tu diibaratkan macam makan nasi tanpa belacan x pun lebah mati tanpa madu..
mandi x basah, makan x kenyang..tidur pulak x lena kan masa xjumpa sidia..
apa pula yang difahami dengan perasaan yang wujud masa bercinta..???
kan orang kata cinta sebelum nikah tu haram..sbb org yang kita couple haram utk kita..
tapi kenapa hati masih nak sayang, rindu la pe semua..dengan orang tu je semua kita jadi x kisah..
sampai kan kadang2 ada kes bila couple je abaikan kawan.. yang lagi teruk pinggirkan family...
dari pengalaman aku sendiri.. alhamdulillah masa couple dulu aku dahulukan family dari pakwe .. kalau ada tanpa aku sedar tu belakang cerita...haha..
tapi sejauh mana berbaloinya kita korbankan orang sekitar kita untuk insan yg baru kita kenal mungkin sebulan, setahun.. and ada pula yg baru berapa hari kenal..dah kusyuk dating tanpa hiraukan perasaan org sekelilingnya..bila da terhantuk kat tengah jalan baru terhegeh2 cari... macam x patut je kan perbuatan kita ni..
ni peringatan utk diri sendiri dan org lain yang mana terasa..jangan lah buat camni kat mereka2 yg banyak berkorban utk kita...percaya atau x walaupun family x la se-best kawan atau couple kita tapi mereka xkan pernah pandang rendah atau kecewakan kita bila kita nak... tapi aku rasa famili lagi sporting lah dari pakwe.. dan member memang gilak lagi.. sebab dorang takde nya nak touching2.. sebab dulu aku panggil ex aku sengal pun dia bising.. tengok aku dengan famili rilek je panggil gondol, bangkai.. yang penting masing2 tahu kedudukan each other dalam hati... :)

No comments: