nenek timah berlari-lari

Assalamualaikum...


apa kaitan nenek timah dalam hal ni? ya jawapan anda sy x dengar...hahaha bunguk aku ss sorang... nenek timah ni x tahu la camne boleh timbul..x kenal pun.. tahu bijih timah lah... yang benda dorang dulang2 tu masa dulu2 ..yang aku pasti mana tempat ada hasil timah ni telah selamat jadi bandar pada hari ni..contoh nya kampung ku ipoh.. then kuala lumpur tercinta,..huhu.. aku bukan nak poyo sebab kl maju just aku memang apart of it memandangkan selamat je sebulan lahir mak aku meredah kota bawa aku ke kl untuk jumpa bapa aku yang bekerja jauh di sana.. akhirnya tinggal dan membesarlah aku.. ( x ada besar mana pun)

balik pada tajuk..aku tipu je tu..sebab bukan tu yang aku nak taip... aku nak cerita benda yang kira aku simpanlah..haha sebab semua perempuan aku tengok mestia da bear lah ke benda2 girly tu..tapi aku xde lah..bantal busuk pun xde..sayangnya..ish2.. xle nak bangga kat orang 'eh aku ada lah patung powerpuff girl sekor ngan sebijik hello kitty....' wah ucapan yang tinggal kenangan kerna x kan pernah terucap..hahaha masa kecil2 dulu mummy and dadyy (bukan gedik ye panggil gitu..dorang keluarga angkat je) bagi hadiah bear hello kitty (HK) as birthday present.. tapi aku x ingat apa jadi lah kat benda alah tu..just aku memang suka HK.. aku ingat gak masa kecil ada patung barbie doll..just suka sebab leh berangan2 pasangkannya banyak baju..itu pun entah pe jadi sebab menjelang umur dah lepas masuk sekolah rendah dah x pakai patung2 ni...

yang terbaik ada patung baby..aku siap pakaikan pampers lagi..pastu aku buang doll tu kat jalan raya sebab bajet dy dah busuk kan..hahaha konon2 tol imaginasi aku ni... sayang kot sebab macam ingat rupanya yang comel2 tu..haha... actually aku masih x masuk pada point betul... yg aku nak cerita... now aku ada gak patung smart giler aku x tipu...mak aku bagi... cumil gler tapi warna putih....aduyai memang x jodoh ngan aku sebab aku bukanlah kisah nak menjaga ni...hahaha... (tapi mak orang appreciate mak bagi taw2...huhu)..
btw aku gak pernah buat patung untuk orang..hehe aku jahit sendiri...then aku ada patung kecik yang aku tikam.....

eih asal cerita ada patung lak..tadi ye2 xde..wah aku ni berani menafikan kewujudan patung2 tu...huhu
sekarang ni aku ada bear cumil warna cokelat..yang aku dapat gift dari someone masa aku baru je emo..haha terbaik kan ... so memang sayang lah kira tidur adalah sebelah benda alah tu... lepastu beside bear ni benda yang aku sayang kan ada rantai ni diberi oleh orang sama juga as suprise gift bla3.... last sekali pulak baju yang orang tu bagi...baju dy and baju untuk aku la....so memang simpan lah kan... wth aku cerita pasal ni..perut sudah lapar pulak... saja cerita sebab aku baca kat artikel ni bagi lah 3 benda kat gurl iaitu baju dy, aksesori n bear kot... so aku dah dapat 3-3 nya..wah boleh poyo lak kan..hahahah

ada lagi barang2 lain tapi x kan nak mention 1-1..penat aku taip...just nak cakap aku hargai semua barang2 yang kawan aku bagi..aku x pernah lupa bila aku pergi trip ngan kawan2.. x kira laki ke gurl ada beli souvenir untuk aku... sayang korang lah... aku ingat ecah yang masa g sabah, dapat aku merasa hadiah..dari fared masa kat pangkor and lain2 lah... masa birthday aku zie support kan...eih baik aku buat post lain mengenang jasa2 kalian kan... just wanna say i love u all dear...especially famliy, friends and nenek timah jugak... u rock lah..!!

2 comments:

Mohd Fared said...

apa benda kau mengarut ni.. adoyai..

chummy_cliche said...

entah lah otak xpernah clear n xreti nak menulis kn