cari duit

dalam dunia ni semua nak duit kan...sebab kalau xde duit mana nak dapat beli barang kita nak..mahu2 yg stok mahal je harga..selama bertahun aku kerja...ok aku tipu sebenarnya baru berapa bulan kerja masa tunggu result stpm dulu..aku dapatlah kumpul duit beli2 beberapa barangkan...ni senarai barang yang aku sayang sangat2…sentiasa aku xkan lupa lah…walaupun jenis aku letak barang merata…
1. laptop…banyak kegunaan utk aku..digunakan sepanjang masa..
2. hp cina…ni mak aku bagi..hp perfect bg aku..mcm2 function ada..
3. sweater2 ku…pelbagai colour, saiz dan rupa..hahaa
4. cincin pemberian mak… silver n emas… mak penat kerja belikan
5. gambar2 n hadiah org bg aku..tersimpan dalam laci berterabur tapi tetap aku syg sebab sentimental value..tengok gambar teringat cerita lama di zaman sekolah…

hurm nampaknya x banyak gak barang aku..ni nak kena tambah koleksi ni……. ke aku lupa ya ada barang2 penting lagi...aku ni dasar pelupa lah..baru umur berapa..ni lah akibatnya makan entah apa... camne nak exam camni..gamak nya kena cakap ngan lecterur lah postpone exam..hahaha aku perlu masa utk study ...ish2 padahal habis masa on9 je...
lepas exam nanti cuti sebulan...aku nak cari kerja part time lah ...kalau x ..cam ne nak hang kan.. x kan nak minta parent,,umur dah berapa..malu lah kan...kalau takat minta 2,3 hengget xpela backup sikit2..tapi kalau aku nak plan bagai keluar bercuti... ish harap poket parent memang menyusahkan lah...
aku dulu nak beli yang ni je....Apple MacBook MC516LL/A 13.3-Inch Laptop wah gempak je...x beragak mahal nya... tapi last2 beli compaq jela..ok gak..syukur n happy..banyak kegunaannya pada aku...dulu pakai dell tapi nak try jenama lain la pulak kan...
kesimpulannya..cewahh macam buat esei la pulak.. aku kena kerja untuk pastikan aku terus dapat beli barang aku nak macam dslr.. nanti boleh masuk dalam list barang aku sayang...

No comments: