aktiviti di malam countdown new year

Assalamualaikum...

hampir semua orang sedang meraikan malam new year ni dengan konsert.. menantikan detik 12 dan bunga api yg tanpa henti agak2 dalam 20minit..
aku pulak sedang baring dengan selesanya di rumah sebab malas nak keluar *cover padahal xde sen
terfikir aku nak post entri untuk akhir tahun ini berkenaan apa yg aku pernah buat masa new year2 lepas...
btw, nanti kalau rajin aku akan masukkan entri pasal aku teman adik aku orientasi hari ni.. saja x nak bagi tarikh ni berlalu dengan sia2..

ok kita mention mana ingat jela ye...
malam 31 dis tahun 2010 yg nak ke 2011 well dah tahu kan aku x celebrate kat luar...
mungkin hanya menikmati percikan bunga api dari beranda rumah je..
mula plan ngan ecah tapi dy kena gerak ikut family dy lak.. xpela harap dy have fun..
plan dengan peanut n syu pun x jadi sebab xde kredit nak contact dorang..
ingat nak hang 1 family tapi abah kena kerja pulak.. along lagi cam gondol ambik hp aku...
hp dy malas nak cas... bikin aku geram je nak upload pic xle.. along wekkkkkkkkkkkk :P

2009 pulak aku gerak mid dengan encik A yg pada masa itu masih bf aku dan ditemani jugak adik aku, Iwan.. kitorang g shopping barang dapur jap kat carrefour then tengok wayang kat gsc mid jugak lar.... cerita apa aku x ingat,..
tapi wayang midnight kitorang layan..thats mean before wayang makan mcd dulu then dah setel count down tu masuk wayang..

akhir 2008 dihabiskan dengan hang with Ecah n Zura di dataran merdeka...lepak makan benda cucuk2 tu.. hehe then habis je konsert, countdown tu... gerak pantai dalam.. lepak dengan member2 pantai... lepak kat kedai makan then kat taman... best giler masa ni dengan dorang .. walaupun ada yg buat aku susah hati tapi as long ada ecah aku ok... :')

2007 pulak aku spend countdown dengan encik U yg jugak masa tu bf aku.. *take note aku kapel dengan dorang masa yg berbeza taw... jangan salah faham bajet aku pasang 2 lak.. eish debuk nanti
ok back to story.... hang dekat klcc tapi masa nak countdown sibuk cari ecah..hehehe..sebab sejam before kul 12... aku celebrate tukar2 hadiah dengan budak bata *kerja lepas spm jap
then jumpa encik U dekat kl sentral n gerak klcc.. tapi after habis countdown baru jumpa ecah...
nasib dy selamat xde orang kacau... kitorang gerak kl sentral lik.. lepak2 then eku bagi dorang cup... huhu

2006 pulak aku dah lupa..... tapi aku tahu dengan ecah * ye banyak dengan ecah kan akhir2 ini
ok cukup setakat tu kronologi nye.. ingatan aku x berapa bagus walaupun setahun sambut sekali je..
kalau merdeka pun sama gak sambut dengan ecah paling banyak..hehehe so camne korang menyambut new year ini? bagi kita umat islam ada awal muharram lagi then new year ikut kalendar masihi lagi.. adakah tarikh ini hanya alasan untuk bersuak-ria atau tarikh bermakna untuk mula hidup baru korang?

kuatkan azam n cuba capai benda yg masih x terpangkah dalam list mind korang..
usaha je siapa tahu berkat kesabaran kita, tuhan akan makbul kan wish itu..

short list aku untuk azam ni..?
*dekan utk sem akan datang
*nak kurangkan korea/internet n stabilkan rest
*makan betul2 so dapat gain lagi 5kg..heee
*cuba cari yg terbaik dalam diri n baiki kelemahan
*paling penting nak sayang family n kawan more lg

p/s : ngah pikir agak2 camne la en manusia yg sedang menyambut new year ini ?
        sesak2 atau stuck dalam train lagi dll? btw doakan aku dapat biasiswa KPM..amin

No comments: