dekan?

Assalamualaikum..

arghhh jauh nye nak capai *bentak hatiku
semua orang sibuk check result dorang tatkala aku busy melayan korea tadi, 1 panggilan dari rakan iaitu F setengah jam tadi memberitahu aku perihal ini..

call masuk

F          : result kau berapa, Mai?
aku       : hah dah keluar ke? belum kan?
F          : dah keluarlah .. kau x check lagi ke?
aku       : xtahu pun..jap aku check..
F          : bagitahu aku result kau nanti.. semua dapat tinggi pointer..
aku       : aku xde kredit lar.. yeke?
F          : aku call kau nanti..aah paling tinggi N 3.7 yg lain dekan
aku       : ok eh camne nak check result eh?
F          : kau g mysis check result
aku       : k tq weh

so, aku pun terus online fb dulu..heehe tengok status kawan2.. ramai dapat dekan x kurang jugak hampir2 dekan.. sambil tangan mencapai hp mak untuk call asilah sebab berdebar2 je..jadi kalau borak kurang sikit fear tu... tapi asilah gagal dihubungi.. asilah pelajar USM kos Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP) Sastera yg major bm.. aku pulak belajar di UPSI ISMP major sejarah..

dy minat Faizal Tahir
then langkah seterusnya bukak portal mysis, terus check result then aku menjerit.... *kegembiraan, beryukur dan lega sangat sekurang-kurangnya result aku xde yg fail.. malah subjek yg aku selalu tidur dalam kelas diikuti dengan peristiwa terlelap masa final exam pun lepas... paling aku suka ayat 'anda lulus untuk meneruskan pengajian ke semester seterusnya' kerana aku kira kentallah jugak sem first ni.. walaupun hati sedikit pasrah sebab x dapat dekan tapi cuba berkata pada diri sendiri 'ingat senang ke kau nak dapat pointer camni ar.. usaha lagi sikit insyallah dapat merasa dekan cuma kena kurang korea n tabiat tidur masa time patut study..' *still try call asilah then berjaya

call keluar

aku      : aku dah check result
Asilah : yeke kau dapat berapa?
aku      : sama macam mimpi kau...
asilah  : 3.2 lar eh?
aku      : aah sama lar tapi 3.23..hehe
asilah  : ok lar tu...
aku      : teruk kot ramai dapat dekan lar ada yg tinggi setakat ni 3.7
asilah  : ouh aku lak ada yg 3.9 lar paling tinggi..
aku      : xpela nak buat camne.. aku takut xm yg aku tidur tu fail tapi pat B.. ni call kau tu cuak..

.....................perbualan berterusan sehingga saling bagi semangat,
pendapat kat each other then topik2 songsang ke lain pulak................  *biasalah perempuan

sambung pulak layan fb dan now off nak layan korea balik.. susah sikitlah sebab suka sangat layan citer korea ni.. apa2 pun xdapat dekan pun at least masih ok result .. x sedih atau kecewa melampau sebaliknya pikir +ve and guna azam ni untuk rajin belajar..

kesimpulannya, x dapat nak rasa anugerah dekan sem 1 ni tapi masih nak ucap syabas pada diri sendiri n chaiyouk2.. harapan nak gapai dekan tu still ada dalam diri.. x akan pudar.. hehe 7 sem more to catch.. hope can make it and score giler2..amin.. 


p/s : kaki kebas pulak tapi hati lega jadi x de hal punya :')

2 comments:

fariza fauzi said...

hey..dekan ke??

hehehe

akk folow blog mainur :)

chummy_cliche said...

kalaulah betul dekan en.. tapi x pun..huhu sedih je.. xpela next time try dapatkan... akk share la tips nak jd dekan :)
thanks kak