sedih tapi happy

ASSALAMUALAIKUM...

OK kenapa aku sedih ye and why aku happy lak? ish pelik betul emosi ni.. so aku try listkan beberapa lah kan....konon bila dah listkan nanti boleh kenalpasti punca..hehe macam buat math lak... korang bagi soklan then aku cari jawapan.. ouh tapi mesti aku x berapa cemerlang dalam bab2 ni sebab aku lurus bendul walaupun kasar and macam sengal2.. ye aku xkan nafikan itu..

pertama sekali aku sedih usha dashboard tengok post2 blog yg aku follow begitu gempak penulisannya.. semua bagi gambar menarik and tips2 kelakar atau tulis pasal hidup dorang pun best.. tapi aku? ouh disitu satu tanda soal naik ke kepala.. berkepul2 awan keluar untuk cari mana kelebihan aku... ye aku x ramai follower macam dorang n of coz dorang gempak kalau x asal aku nak follow kan...dah tu aku baru lagi dala blog and betul pun aku tulis pasal aku je ngan gambar yg xsemenggah mana kerana muka ku yg comel ala2 mak cik timah ( nama ini terpetik begitu cepat sekali dikala tangan menaip).. hehe so pemikiran +ve aku telah buatkan happy...yelah aku tulis pun suka2 je kan untuk luahan hati.. excited kot ada blog ni walaupun x rajin nak update... :)

yg kedua lak semalam aku begitu sedih... sampai menangis pulak tu.. adik2 aku sakat aku pasal aku menangis..tapi aku x dapat nak buat apa2 dah memang sakitkan.. xkan nak pura2 ok... peristiwa itu ialah aku jatuh daripada tangga.. huhu malu gak masa kejadian sebab ada budak2 sekitar tu tengok and perli... tapi aku xleh pikir apa masa tu..otak macam serabut and blur sangat coz rasa seram sejuk after jatuh ngan pale berdesing gila... kaki aku tersadung licin dari tangga lalu terpeliot lalu rebah aku ke jalan tar.. jauh jugak jatuh... detail lain aku xingat cuma adik aku kata dia boleh demo balik sebab kelakar..siot betul dy... xpela kalau x pasal dy ada kat situ aku pun xtahu nak bangun macammane..aku xleh nak bangun kaki sakit sangat masa jatuh bunyik prakk n tahu tapak kaki aku macam terpusing.. habis koyak seluar kesayangan aku.. diiringi hadiah lutut berdarah n lereng kaki scratch yg turut berdarah.. siku nasib sakit n luka sikit je.. memang terbaik lah kan pertama kali jatuh macamni sejak 13 tahun dulu kot aku jatuh masa naik basikal... kejadian ini buatkan aku menangis bila balik dari rumah cikgu..bapak aku sapu minyak and test nak tengok ok x kaki aku..aku menangis sebab sakit sangat terutama part buku lali.. sampai ke masa ni aku x dapat nak gerak kaki.. aku happy sebab tahu keluarga aku tc pasal aku :)

ketiganya pulak aku sedih semalam bangun lambat sebab kelmarin berjaga sampai pagi layan korea ngan adik2 aku..huhu bukan aku x suka spend time dengan dorang..cuma sebab aku bangun lambat x tahu cikgu aku iaitu Pn. Noormadiah call tengahari.. then tengok mesej dy ajak datang makan2 kat rumah..sebab dah petang bajet dah lambat jadi aku pun balas xdapat lah kan dah lambat..dy kata xpe sebab memang event petang pun.. so aku happy dapat datang gak.just sedih bila pikir kalau bangun awal tengahari tu tahu,..mesti dha pergi awal.. dy kata nak ajar aku masak..dah lah spageti lak tu.. my fav...!! so aku sempatlah main game jap then siap2.. aku heret n paksa imai ( the only 1 adik perempuan ku ) utk teman aku.. tapi aku xnak bawa aime (adik paling kecil yg nakal,rakus n ganas bangat tu) .. mungkin sebab x nak bawa kot tu yg bahana jatuh..hukhuk padan muka kau mainur ingat ini pengajarannya! apa2 pun aku happy semalam walaupun macam2 berlaku...

keempat kan..hehe saja pecahkan konon macam banyak je...padahal benda sama kot... tapi kena gak pecah kan sebab point empat ni paling penting... iaitu dapat melantak..ye aku xde istilah makan... kita kena melantak dalam hidup... biar apa jadi jangan sekali2 kedekut dengan makanan... lagi pun badan dah penat bekerja kenalah provide food kan manja2 kan diri.. so kat rumah cikgu semalam banyak gak aku makan..sampai refill lagi tu.. fuiyoo jangan main2..hehe.. dari ke desert sampai mana2 lah aku sebat gak.. lagi happy bila cikgu bagi gamat utk sapu kat luka..yela aku tetap datang walaupun sakit sebab dah janji...even lambat datang pun cikgu x marah...

kelima still pasal dirumah cikgu... aku dapat gak kesempatan..cikgu ajar buat spageti semua..hehe... walaupun mak cik 1 ni ada ajar tapi cara lain sikit dari cikgu ajar... 2-2 pun ok je nak follow.. lepastu cikgu hadiahkan beberapa helai tudung and keropok..makanan sikit..hehe.. x terharu ke ada cikgu sporting bagai gitu... selain dari cara mengajarnya yg aku suka.. dengan lawaknya cikgu ni buatkan memang aku x lupa pada sekolah walaupun dah setahun tinggal..even baru belajar masa form 6 je tapi kenangan tu lah sweet sangat...

ok rasa xde pe yg special berlaku lagi kot..so aku ada lah tangkap beberapa gambar semalam..tapi hehe buruk kot and kad reader xde so xleh nak transfer... lainkali lah upload....kuang3...btw cerita fav aku you're beautiful tengah main di tv8 now...best sangat sampai x bosan tengok berapa kali lak..aku dah tangkap cintan ngan hero dy,..hensem2.. asilah jangan nak berebut hero tu ngan aku ok.. :P tapi kat tv dah translate mandarin... xreal x dengar suara dorang tol2... tapi best gak coz paham kan mandarin jd xpyh susah2 tengok seri kata * saja poyo sebab faham b. mandarin ..haha buruk perangai aku ni... lagi 1 penting rasanya sebab aku dha deactived fb aku... yela nak post status ke wall xleh lak...bengang aku..then myspace aku xbukak lama sebab entah xtau lah..tagged pun bye2 je..twitter x minat nak cuba lg.. mungkin baik aku fokus pd korea je..sementara tunggu sem 2 ni ?

p/s : hurm aku meragui betul lah bm aku ni bahasanya begitu ish2..gerun lak baca.

No comments: