terkejut, sedih tu pakej utama?

Assalamualaikum..

selalunya kalau 1 kejadian berlaku dalam hidup aku datang dalam pakej.. contohnya, aku x susahs akit tapi sekali sakit mesti macam pelbagai.. ada flu+demam+batuk lagi... then kalau happy mesti lengkap ada nya terharu... tapi kenapa banyak lagi kalau terkejut je pakej nye sedih..jarang lah aku dikejutkan dengan berita gembira... xperlu dipersoalkan kerna itu takdir dan dugaan... cuma mungkin aku perlu buat sedikit effort untuk perbaiki hidup...

cerita pasal terkejut dan sedih ni.. semalam berlaku 1 kejadian... adik aku yg paling bongsu.. nama nya meor amirul azlan.. semasa aku sedang kusyuk membaca blog best macam Fatin Liyana, Zackzuhairi & Hanis Zalikha dengan rakusnya.. *terpesona dengan gaya penulisan, gambar yg menarik n info gempak mereka.. adik aku yg kitorang 1 famili panggil AIMAY telah ditimpa kecelakaan.. jangan salah paham dy laki ok.. dy bermain kat bilik then 1 kayu yg kitorang simpan kat atas almari jatuh kena kepala dy.. paling teruk kepala dy berdarah n dy menjerit kesakitan.. darah x berhenti keluar n kitorang terlampau terkejut.. semua jerit ambik kain, ais batu ada x.. bak semangkuk air.. aku juga bagi idea letak serbuk kopi untuk hentikan darah... seterusnya dialog menarik dalam kejadian semalam..

kejadian 1

imai   : kita bawa dy g hospital jela...
aku     : sabar dulu abah nak balik dah..
aimay : hospital..hospital...
imai    : tengok aimay pun nak..
aku     : kau nak g naik guna apa? tunggu abah lah..
aimay : bas..bas... (menahan sakit)

* kitorang tergelak sebab aimay sempat buat lawak n dy budak kecik je kot leh pikir camni..

kejadian 2

aku     : aimay ni berapa? (tunjuk 1 guna jari telunjuk)
aimay : 1..
aku     : aimay kira 1,2,3 ......
aimay : 1,2,3,4,5..
aku     : (lega aimay masih boleh kira n nampak..jadi mata ok...)
aimay : 6,7,3,8,3,10
aku     : aimay kira betul2.. buat peace cepat..
aimay : (buat peace...)

* eish main2 lak budak ni..nasib respon ok lagi..

kejadian 3

abah    : macam mana boleh kena ni?
mak     : kayu besar jatuh oouhh..
aku      : rasa kayu tu kat tepi almari then jatuh..
imai     : imai pun rasa camtu kayu tu kat tepi..
mak     : mana ada kan kayu letak kat atas almari masa nak kemas..
imai     : aah betul la.. kayu atas almari..
abah    : aimay kayu tu kat mana..?
aimay  : kat sana..
abah    : sana mana?
aku      : kayu tu kat tepi almari kan aimay?
aimay  : kat tepi berdiri... dari atas jatuh....
abah    : abah rasa mesti kayu tu jatuh dari atas menggelongsor sikit kena kepala aime tu terbelah
              kepala (sambil buat gaya kayu tu jatuh ala2 csi menerangkan kejadian..)
abah    : mana sakit aimay? sini sakit? sini? (sambil tekan2 kepala aimay untuk pastikan..)
aimay  : x abah 1 je sakit.. sini sakit... (tunjuk tempat berdarah)
* eishh aimay punya statement berubah2 mungkin pasal dy terkejut lagi..yela tangan dy jadi sejuk gila then sikit2 menggigil.. imai pun hampeh mak cakap ye.. dy pun setuju je.. abah boleh merungut lagi baik x payah pergi hospital rawat kat rumah..takut nanti kepala aimay kena jahit lagi sakit..

kejadian 4

doc     : awak ni kakak ye?
aku     : aah kakak dy..
doc     : sulung ke?
aku     : xlah second... (sempat lagi interview aku)
doc     : umur adik berapa tahun?
aku     : empat tahun..
imai    : entah ..haha... (segan x ingat umur aimay)
mak    : entah 3 ke 4 eh.. ni berapa eh? ( tunjuk mykad aimay kat doc)
doc     : betul lar 4tahun..
mak    : saya pun dah lupa.. nyanyuk tiba2 lah ni pasal terkejut ni.. saya sedih lah.. dy ok x..? (dan2
             je mak)
doc     : ok nak cuci darah ni ok...
mak    : boleh saya keluar..? saya ada sakit jantung x boleh tengok lah.. (berlalu pergi)
aku     : mak ni ngelat.. imai kau pegang aimay..aku x leh nak tengok..
imai    : xpelah kau dukung je macam biasa.. aku pun takut..

*lawak betul mak aku ni...doc lain boleh cakap aku manjakan adik aku tu yg dy susah nak makan ubat :P

setiap kali aimay macam meronta tahan sakit an macam nak nangis mesti aku risau gila aimay so aku distract dy dengan tangkap gambar.. sebab dy suka tangkap gambar ni.. tapi internet aku lem nak upload pic dorang.. al maklumlah dah x bayar kan.. lagi pun aku x pakai tudung sebab nak cepat masa ni.. so cam ralat nak masuk pic aku..kelam kabut giler kot masa kejadian ni.. so pakai benda apa kat baju tu..hook eh? entah camne ejaan dy..biasa aku akan cover kepala ngan benda ni kalau nak cepat sangat..oppps kantoi lak.. :')

akhirnya semua ok..lepas x-ray..kepala adik aku kena gam.. tapi lepas balik sebab dy buas..jadi tempat doc tampal benda alah tu terbukak then darah sikit2.. malah aimay kondem nak corn lagi..air lah..huhu.. mak aku masih lagi risau2 aimay macam mana.. mungkin hikmah kejadian ni.. semua jadi lebih berhati2 n caring kat 1 sama lain.. aku mula2 pun risau jugak kalau ada efek kat kepala aimay...alhamdulillah semua ok..

p/s : al-fatihah untuk mangsa kemalangan yg otw dari cameron kat simpang pulai.. memang kat situ
        bahaya.. sebab aku student upsi kan selalu gak lect pesan bahaya jalan kat area upsi ni...

No comments: