cita-cita

Assalamualaikum...

tajuk entri ni tak boleh lagi skema ke? tak pe lah sekurang-kurangnya tengok je tajuk korang paham apa yg bakal aku bebelkan.. aku nak kongsi pasal cita-cita aku.. ye memanglah aku belajar kat upsi then bakal jadi 
guru tapi sejauh mana benar cita-cita aku lahir-lahir lagi kira sejak azali dalam kandungan mak aku dah berangan nak jadi guru? jawapannya tidak pernah pun pikir pun aku bakal ambil this path
sebab cita-cita di zaman ribena aku totally diferent from now..

kalau dulu aku nak benar jadi peguam tapi orang kata peguam ni satu kaki di syurga dan satu kaki lagi di neraka.. mungkin sebab jikalau salah pertimbangan kita maka tak amanahlah kita pada tugas yg betulnya nak membela yang salah.. kalau kita jenis tegakkan benang basah susah jugak.. dalam kelas aku dulu belambak nak jadi peguam tapi lama-lama matikan angan-angan tu..

kalau betul aku ada rezeki jadi cikgu, aku nak mengajar budak betul-betul.. so, rezeki aku kira halal dan xde dorang nak datang tuntut kat akhirat nanti.. kalau aku mampu.. mudah-mudahan aku dapat futher study lagi so bolehlah aku jadi pensyarah..hehehe..

 ada jugak masa free, malas nak baca buku kan aku akan berangan-angan kalaulah aku jadi pramugari boleh melancong merata tempat.. nak-nak lagi part time model jadi ada duit lebih boleh shopping..tapi memang sah tinggal angan-angan sebab aku kurang tinggi dan kurang rupa paras ^_^ 
bukanlah paras aku kurang kulit ke apa tapi umph tu takde..

kalau nak jadi penyanyi tu sah-sah tak layak suara aku tak payah citer lah... suara tok dendang budak tidur je.. sebab tu adik-adik aku lena tidur bila aku dodoikan.. kalau bab berlakon mungkin lepas jugaklah..haha nak jugak tu pekerjaan yg glamor-glamor ni... ish tak nak kalah nafsu..

bak kata cikgu dan rakan-rakan aku even family aku pun setuju aku sesuai dalam bidang masscom because aku boleh bercakap dengan baik.. tapi at the end aku memilih kerjaya guru yg turut memerlukan kemahiran komunikasi dan aspek-aspek lain yg aku akan perbaiki dari
semasa ke semasa seperti kesopanan dan ke-charm-ian tu..hahhaa 

so apa pulak cita=cita korang? ada tak cita-cita yg memang macam bullshit tak masuk dek akal ..? contohnya nak jadi superman leh terbang tolong-tolong orang? atau korang dah aim dalam masa 5 tahun mesti dah jadi bisnesman/woman yg berjaya dan tersenarai dalam list top 25 terkaya di negara tercinta?tak pe lah keputusan ditang korang janji jorang bahagia or tak menyusah orang lain and please make korang memang nak kerjaya tu bukan pasal ikut orang lain atau terpaksa pilih sebab dah takde kerja lain.. nanti seksa hati sendiri je :)

p/s : how i wish i could have doraemon friend so it could help me *_+

6 comments:

Mizz Farah said...

sis taq kamu :

http://nottygirlz.blogspot.com/2011/01/contest-pic-hitam-putih-paling-cool.html

fariza fauzi said...

alien coming !!!
mainur !!! u punya cita2 sama dgn 1 ok !
hehehe

alyaaboolat said...

same la kite..kite cikgu kimia insyaallah..awk??

Mainur Hasnah said...

misz Farah : thanks tag ye :D

Sis FF : ye mesti la sama
cikgu..ke cita2 nak ada kawan doraemon? huhu

alyaaboolat : kita cikgu sejarah je ..huhu

arep_lockermonth said...

hai salam kenal! alien baru follow blog awk!~ singgahlah blog arepnakbebel k!

http://myamigosspace.blogspot.com/

Mainur Hasnah said...

arep : thanks ye alien..huhu orait