tips untuk bibir

Assalamualaikum...


pada hari yg sungguh indah dan aku memang sangat bersemangat ni... so aku nak buat entri pasal bibir..
ye aku nak kongsi tips ni walaupun aku x berapa nak layak en sebab bibir aku pun ada masalah macam kering kadang2 sampai darah... kulit bibir mengelupas n sebagainya.. u just name it... bagi aku bibir yg sihat n ke-pink-pink-an itu amat penting demi ketrampilan yg sihat dan memberi semangat pada orang sekeliling..
maksud aku ialah bila orang lain tengok kau senyum kan nampak ceria n berseri2 je..
jadi dorang mampu merasa aliran keikhlasan yg korang nak sampaikan...
sejuk hati orang tersayang jugak tengok senyuman kau en...

lagi 1 bila kau ada bibir yg baik , ngetop la katakan ... take note ye bukan bibir macam tebal or seksi yg aku maksud kan tapi bibir yg sihat dan seadik-beradik dengannya maka kau akan kurangkan kerisauan pada orang lain.. jadi orang yg ngah lepak dengan korang terutama orang tersayang tidak perlu bazir masa nak risau2 ke apa tengok bibir korang macam kering pastu dorang pulak terbayang kalau keadaan bibir dorang macam korang so mesti pedih en n geram je nak kupas kulit kering..
kan dah x elok tu, so korang jaga hati dorang x payah fening2 kan mereka dan keluarga mereka pasal ini..
wahhh sungguh baik hati anda memikirkan perihal mereka kan.. 1 bonus untuk anda :)

baiklah kembali ke mood serius seseriusnya ya, x banyak tapi cukuplah 2,3 tips ni... kalau bagi banyak2 korang malas praktik pun x guna kan.. :P

-letak ubat gigi pada bibir tu selama 15 saat setiap hari
-kalau rajin masa tidur sapu madu pada bibir
-kalau x nak boleh letak minyak masak yg dicampur dengan bawang putih pada bibir
-minum air masak lebih 8 gelas sehari so xde badan dehydrate
-bila ada masa free cuba praktis senyum depan cermin
-exercise bibir anda dengan gerak kan ke kiri dan ke kanan beberapa kali *mampu hilang tension
-elakkan pakai lipstik & saudaranya yg macam ada wangi2 sebab nanti akan buat bibir jadi gelap
-rajinlah gosok gigi jadi bau mulut xde n gigi bersih jadi senyuman pun terbaik dari ladang
-banyak duit boleh beli VASELIN, sapu kat bibir yg kering


p/s : aku dah berjaya kurangkan kulit bibir kering, korang bila lagi? psst ada tips kongsi ok :D 

p/s/s : pic dari google & diedit semula. thank u google, jasamu dikenang :)

No comments: