chummy cliche

Assalamualaikum..

ada yang kisah nama url yang aku guna pelik? korang tak pernah tahu apa tu chummy? atau cliche? tu cuma ayat biasa-biasa je dalam b.i .. take note - bukan nak poyo guna bahasa inggeris cuma lebih mudah je ayat panjang jadi satu perkataan pendek.. mendalam juga maksud tu... sebenarnya takde motif.. saja nak update blog dengan benda ni LOL

okay chummy tu maksud nya.. akrab dalam BM.. kira kalau dalam konteks ni.. aku nak jadi orang yang friendly dalam dunia blog.. nak menulis dengan bebas umpama borak dengan member kat kedai mamak cerita pasal isu remeh tak payah guna otak ... lebih kurang macam tu la...

cliche pulak maksud nya klise.. macam guna ayat yang drama bagai..  contohnya..Garmat tanya anak mak cik Jenas 'eih kenapa dulu kau suka meon tapi sekarang paling tadah pulak..?' dia pun jawab ' sebab sekarang cinta aku hanya pada Karmit sorang je.. sayang ketat ketat sampai mati...' yeah begitu lah klise nya kan... nampak ke tak? dalam konteks aku ni.. bukan aku nak dram segala madah dilontarkan untuk bagi korang sedap membaca tapi dalam hidup ni kan penuh dengan klise.. kebanyakan cerita aku menaip dalam blog ni datang dari pengalaman sendiri so aku cuma nak gambarkan betapa hidup aku dilakonkan manusia di pentas tuhan dengan begitu menyayat .. wow terpegun memikirkannya.. perghhhhh drama drama drama.. tak note again - bukan nak kata hidup aku satu pembohongan tapi hidup kita semua kan memang macam tu .. tak mampu diduga.. ceh ayat nak klise je en...

begitulah aku terfikir nak gunapakai nama chummy cliche ni... nak tukar nama baru macam malas je.. lagi pun aku buat kamus cetakan tak rasmi sendiri.. chummy tu akronim chubby + comeyyyy hehhehe.. merosakkan bahasa pula tu.. jadi secara tak langsung mendoakan diri sendiri.. semakin chubby semakinlah comel... aminn.. :)

p/s : memikirkan nak tukar nama blog ni.. semacam je mynur's world tu

5 comments:

Panrita Blog said...

nice post... salam kenal yach...

محمد نور الإمام ألجوهرئ said...

Artikelnya Menarik
Follow Saya Yah !!!

fatihahafiza said...

bahasa wow

Mainur Hasnah said...

panrita : salam kenal

nurulimam : thanks

fatihah : kenapa dengan bahasa?

TAYAR PANCIT said...

hai awak :) saye dah join awak :)http://tayarpancit.blogspot.com/2011/03/terbaru-xia-xuanze-ganti-misbun.html