cinta ibarat apprigeos terakhir

Assalamualaikum..

benar kata seorang mamat ni.. cinta umpama apprigeos... tahu apa itu appregios? tu note note dalam membina simfonim lagu... lebih kurang begitu lah.. nak penjelasan lanjut cari kat kamus.. malas pulak nak search sebab ni entri segera before kelas start..

okay kenapa aku setuju.... sebab cinta ni pelengkap pada hidup kita... jadi dalam muzik.. appregios terakhir akan melengkapkan segalan nada yang tercipta sama ada menjadikan ia merdu atau sumbang...

kalau tanpa cinta ini, sudah tentu hidup akan kusam.. betullah tanpa cinta pun boleh hidup tapi manusia kan makhluk tuhan yang dianugerah perasaan.. kenapa perlu kita menafikan kewujudan cinta tu pulak en.. tak ke sia-sia je ? sebagai manusia yang bersifat penyayang.. dalam hati ada taman beb.. of coz aku menggalakkan manusia bercinta.. sebaiknya bernikah dan salurlah cinta tu ketat-ketat mana pun nak.. haha..

aku harap sangat apprigeos yang aku cari ni tak begitu menduga.. harap ia cinta terakhir dan kekal abadi.. maknanya dapat aku membina masjid sama-sama.. orang selalu kata cinta yang kekal abadi hanya pada tuhan.. tapi jangan silap kalau kita berpasangan dengan someone.. ikut Islam.. kat syurga nanti itulah partner kita.. jadi bukan cinta itu pun abadi? mungkin tak sesuci pada cinta Illahi tapi memadai dan cukup berar untuk manusia menikmati dan mengecapi bahagia..

tak cukup relevan appregios dan cinta? jap ye aku nak gebang apa pulak ni.. hurm.... TINGGG *dapat idea
kalau tiada appregios dalam muzik... kan tak lengkap muzik tu.. macam aku cakap kat atas tadi.. dan harmoninya hubungan kita atau takdir yang tercipta nanti terletak pada appregios itu.. kalau baik appregios yang di-tune mesti indah bak kicauan burung je lagu.. kalau cinta yang dimiliki dipunyai insan yang baik maka luruslah jalan nanti.. pasangan akan bawa kita meniti alam bahagia dengan cara yang betul dan berkekalan..

so yang lain tu pandai-pandai kait sendiri... btw... aku setuju dengan pernyataan mamat ni.. cinta macam bra... korang google je lebih kurang cinta ibarat bra.. aku cari tak jumpa lak benda tu.. okay lah As'salam .. xoxo tata +_*

p/s : aku perasan entri aku jiwang je berapa hari ni.. erm kenapa eh? leh bagitahu tak?

No comments: