isu follow mem-follow ni

Assalamualaikum..

semua sedar blog ni medium terbaik dapat informasi.. macam-macam ada.. pengetahuan agama, pendidikan.. tips fesyen.. bab-bab feeling dan gosip..  dan sebagai blogger mesti kita ada follow blog lain kan.. follow yang patut di follow.. aku menyokong kempen.. follow secara sukarela bukan terpaksa.. tak mainlah.. u follow i, i follow u.. nak follow , follow lah.. tak nak sudah..

anyway.. aku mengharap juga family aku akan follow aku.. so, dorang akan tahu perkembangan hidup aku.. lebih selesa cerita macam ni.. jadi dorang akan baca dengan teliti then respond.. dari aku bagitahu direct masalah aku.. apa aku buat.. tak habis cerita dah muka lain.. tak syokk pulak..

bagi aku siapa yang patut kita follow ye.. korang akan follow orang macam mana? meh aku kongsi orang yang aku akan follow... and mungkin patut korang follow kalau sesuai dengan citarasa korang
  • follow blog yang entri nya menarik je.. bukan tuan blog menarik ye.. setakat ni aku tak follow ikut muka.. sebab bukan best pun certain tu.. harap setiap kali entri tempek muka banyak-banyak tapi inti hampeh... ye aku pun golongan ni juga.. sedar diri.. now nak try tak jual pic.. kalau nak masuk pun mesti pic ramai-ramai... unleast aku saja je nak korang geram.. hahahhahahah
  • blog yang simple but padat.. isi entri mantap.. kalau yang selalu bagi petua nak jaga diri.. tak meleret bebel bukan-bukan.. yela terasa tertipu tau.. tajuk nak sedap je.. tips makan ubi keledek.. last last point pasal makan cendawan... sila jangan tipu reader banyak sangat ye...
  • blog yang ada sense of humor.. tak nak asyik tulis entri feel nak marah-serius-sedih je.. sebab yang baca ni akan ter-feeling sekali.. dah tu time baca.. aku mesti amati lebih.. dengan dahi kerut tanda menjiwai watak... kan tu dha bawa kepada mood mellow je.. so, memang jenis santai ada lawak dan mesej sekali..
  • entri yang informasi... sepenuhnya blog tu pasal informasi je..sebab aku malas nak beli surat khabar.. atau online news.. lagi pun informasi tu pun memang latest gila... take note.. informasi ye bukan cerita gosip selingan entah pape
  • blog yang penuh dengan niat nak promosi sesuatu.. macam review restoran.. percutian best ke.. buku atau movie yang bagus ..
  • aku tak follow blog online shopping tapi blogger yang fashionista aku follow.. sebab aku bukan akan beli barang online.. tapi aku suka tengok stail fashionista yang gorgeus ni.. yang baik yang sesuai kita ambil.. yang macam tak patut tak payah ikut.. dah tutup cerita.. tak perlu nak condemn lebih kan..
  • blog yang banyak sangat gosip.. memang aku tak follow.. sebab ni sure takde faedah.. bukanlah aku baik sangat.. tapi macam semacam lah gosip hal orang.. kita pun belum tentu betul lagi nak tegur orang lain.. so sebelum aku terjebak nak ngumpat baik aku cermin diri dulu...
  • confirm confirm aku akan follow blog member dan family aku.. sebab nak tahu keadaan semasa dorang.. dorang lagi selesa update cerita dorang kat blog dari kat laman sesawang lain
  • ada yang akan follow tengok orang tu dah beribu-riban follower.. tapi aku just follow kalau penulisannya memang rasa menarik hati.. setiap orangkan beza citarasa.. bagi aku blogger yang santai dan bawa identiti diri lagi bagus.. ada je yang bagus gila tapi sebab orang tak tahu blog dia so takde siapa follow..
  • and aku pasti follow orang yang rajin usha blog aku and duk komen-komen.. terharu bhaiiii.. dan dorang yang prihatin ni pun ternyata blog dorang memang wajar di-follow
okay itu sahaja.. happy following blogger lain ya :) moga dunia blog ni free dari isu yang entah apa-apa.. masing-masing ada blog sebab suka menulis, kongsi kan.. so sama-sama enjoy tulis dan reading :) ASSALAMUALAIKUM W.B.T - yang baik dari Allah, yang buruk dari aku.. +_*

2 comments:

su said...

entri yg menarik! leh jd tips pd tice..

tq :)

Mainur Hasnah said...

thanks.. :)