laki bawakan bag untuk gurl

Assalamualaikum..

korang mesti biasa tengokkan ada je laki bawakan beg untuk cewek dorang.. sebelum aku mula lebih lanjut hendak aku ingatkan ini pendapat aku sahaja.. bagi aku tak salah kalau laki nak tolong bawakan beg gadis yg lemah itu.. TAPI DENGAN SYARAT------
  • laki tu akan buat benda sama untuk adik perempuan atau mak atau makcik dorang gak
  • beg yg dipegang tu amat berat.. kalau takat beg bawa alat mekap toksah dihurunglah..
  • beg tu juga unisex.. tak ke semacam bila korang bagi pakwe bawa HANDBAG sedangkan outfit macho nak mampus :)
  • bila dah kahwin nanti pun budaya ni mesti ON taw :D
budaya laki TOLONG PEREMPUAN ini bagus kalau benar menepati niat nak ringankan beban..
bagi aku, aku tak suka kalau laki tolong bawakan handbag aku.. KERANA...
  • sedangkan aku keluar pun memang nak bergaya dengan bag tu.. dah beli harga mahal sepuluh hengget takkan nak kasi laki can pulak bawa handbag yg meletopssss tu..
  • tak berkenan pakwe aku tolong bawa beg yg macam ladies.. nanti hilang macho dy..
  • persyaitankan orang kata sweet laki tolong bawakan handbag gurl sebab aku nak couple dengan dy bukan nak ambil kuli..
  • kalau laki tu tolong bawa kotak soya berliter-liter takpun tin biskut yg gurl tu bawa aku lagi salute dari tolong bawa handbag yg secenonet macam PSP :P
apa pendapat korang tentang budaya ini ? so macam aku gebang kat atas.. its ok kalau korang nak bf buat macamtu.. boleh tengok dorang care tak tulang tangan patah sebab angkat beg yg sangat berat.. cuma fikir-fikirkan hati laki tu.. dy rasa semacam tak kalau tiba-tiba korang yg hulur beg kata 'awak , bawakkan beg ni..penat saya jalan satu hari..' padahal laki tu pun penat juga berjalan sama, dengan bawa barang-barang shopping korang nak pulak korang RINGANKAN BEBAN dorang la sangat dengan menghulur beg suruh bawakan tanpa perkataan TOLONG .. ^_^

BTW .. aku salute beberapa kawan yg pernah tolong aku bila nampak aku bawa barang berat gila.. dan dorang tak minta balasan.. dorang yg offer diri bawakan beg.. and biasanya aku akan terima bantuan bila memang tak larat gila dan beg aku bukannya handbag tapi beg.. faham tak bezanya? aku rasa mungkin disebabkan hati laki yg mudah tersentuh atau kesian so dorang automatik akan tolong gurl walaupun tak susah mana pun.. keep it up gentleman .. xoxo tata *_+

3 comments:

fariza fauzi said...

alien melaporkan diri !
ihihi

situasi akk plak..bf akk yg nak sgt bawa handbag..bila x kasi dia merajuk...
dulu pun dia duk bawa handbag arwah mak dia..
kadang2 rebut ngn dia nk bawa handbag..
hehe

pengkloridaan_jiwa said...

stuju ngan statemnt dlm entry ni..
xsuka tgk bf bwkn handbg gf diorg..
x macho langsg..

tapi lau mcm stuasi fariza bleh jgk dtrima..^_^

Mainur Hasnah said...

fariza - ouh saya pernah kena mcamtu.. so dari dy merajuk tak tentu pasal en.. sweet je korang kan.. wah anak yg baik tu..

pengkloridaan_jiwa - yeap agak lah hilang macho kalau beg tu super duper ladies habis.. :D