laki boleh jadi sweet bila

Assalamualaikum..

bagi aku laki ni boleh jadi sweet, super duper cool and kelakar gila bila dia suka girl tu..
bukanlah dia jadi dungu ikut je apa yang girl tu nak.. tapi melihat pada dia berlawan dengan ego and kenakalan dengan girl tu memang buat aku tersenyum sendiri..

sama ada yang aku tengok aksi laki ni ni poyo-poyo dengan kawan aku ke apa.. memang lebih kurang sama trait nya.. giler kelakar weh.. lagi tak leh blah biler ayat sengal yang dikeluarkan.. bukan ayat jiwang karat tu eh.. tapi ayat yang macam tarik tali.. kat sini baru adventure.. orang kata laki je suka girl yang susah nak dapat.. ada juga girl yang suka pada alki yang ego dan susah nak cair.. vice versa kot..

korang tak rasa ke sweet je laki tu suka kat sorang minah ni tapi tak pernah bagitahu perasaaannya.. just dia akan selalu buat tindak tanduk yang macam senyap-senyap tolong girl tu.. nampak je keras hati padahal lembut bila hal berkaitan girl tu.. dalam diam simpan perasaan tapi sebab ego saja poyo-poyo dengan perempuan tu.. buat macam tak rasa apa tapi memang biasa sifat girl yang lampi sikit nak agak girl tu ada feel jugak kat dia sebab girl ni asyik fikir asal laki ni layan dia buruk...

korang tahu tak satu kebenaran.. girl mudah tertarik pada laki nakal kot.. sebab laki ni nakal selalu kacau dia.. kira selalu je lalu lalang dalam hidup perempuan ni.. sebab tu lama-lama secara tak sedar dalam hati perempuan ni dah ada pun space untuk dia.. cuba korang stop kacau jap girl ni.. mesti dia rasa 'eishhh ada je tak kena hari ni.....' tak pun gelisah risaukan laki tu 'kenapa ye dia lama tak kacau..ada masalah ke atau dia ingat aku tak suka dia...'

biasanya orang selalu kaitkan laki yang suka kacau girl macam teased dia entah pape normally ada crush kat girl tu.. aku tak tahu ini betul tak sebab aku bukan laki.. korang boleh jawab untuk aku? cuma dari pengalaman aku dan kawan-kawan aku.. memang macam tu pun... haha nak juga selit pengalaman sendiri kan ..

korang setuju tak kata-kata aku ni yang laki sweet masa dia cuba nak takle girl dengan cara yang sedar tak sedar je...? kalau orang minat korea mesti setuju.. sebab kita asyik tergelak part laki ni jeles kat girl ni and asyik marah kat girl ni je .. tapi tak nak admit dia sayang.. semua orang pasti setuju laki ada ego.. tapi kalau perempuan yang ada ego pasti lagi tinggi egonya dari laki.. okay akhir pertanyaaan dari aku.. korang rasa laki sweet masa bila?

p/s : lagi 1..pengalaman berharga bagi seorang wanita ialah mendengar kalimah 'aku terima nikahnya' dan itulah moment laki dianggap sweet gila babeng punyalah...+_*

8 comments:

fariza fauzi said...

haaa tu laaa...akk mmg x sabar nk dgr lafaz tu..x sabar nak jd yang halal dan sah di sisi dia...
doa2 kan la ye..aaaamin :)

LehaMY said...

aha! . lafas yang sentiasa dinantikan oleh setiap wanita dalam setiap kali saat jam itu.. hehehe

bla la nak dgr lafaz tu? hehehe :D

Si DauN CeRi said...

ehehee.. rasa blushing pulak baca entri yg ni.. nice sharing.. thank you..

lelaki nampak comel sgt kalau die xsedar yg die sgt berusaha nak tackle sumone..nak2 kalau kte minat laki tu..alangkah besnye kalau kte yg kene tackle oleh die..kikiki

meh la jenguk crite saya pulak..heee
http://dakkcique.blogspot.com/2011/02/aku-nak-berceloteh-tentang-penjagaan.html

Nier Zecter said...

terasa kot..hahaha :P

Mainur Hasnah said...

FF : saya harap akak akan alami moment tu tak lama lagi ye..amin

Leha : tu la soklan yang eishhh mendebarkan juga.. sabar jela

daun ceri : ouh ada pengalaman macam ni ye..hehehe... orait :)

Nier : hahah terasa sweet ke ? :P

Ladyulia said...

aetuju 100%
hehehehe
suka korean movie ya?
hehehhe
by the way I'm wondering when I can hear the sentences "saya terima nikahnya..." hehheheh

Mainur Hasnah said...

the best word ever.. SAYA TERIMA NIKAHNYA

Anonymous said...

ini cinta budak-budak, dah kena penampar buaya baru ko matang..puihh!!