mewakili family aku promote bisnes :)

assalamualaikum w.b.t

hari ini nak cerita pasal bisnes yang family aku jalankan.. bukan sekeluarga cuma abah, along dan kadang-kadang adik aku Iwan serta Pak Cik- Pak cik aku akan join.. yakni bisnes berkaitan dengan wiring, piping,  mengecat rumah ke pejabat.. then ada juga buat decoration hotel untuk event mahupun pelamin pengantin tu.. banyak juga function hotel yang mendapatkan khidmat SYARIKAT SAUDARA KITA ENTERPRISE..

tema apa dah lupa along cakap hari tu.. ni contoh decorate pintu masuk 

Mereka ini bukannya bidaang tejun tetapi telah bertahun-tahun dalam bidang ini.. kalau bab decoration, kami ada penasihat bab seni-seni ni.. Pak cik aku ni memang terer sebab bekas pekerja Hilton dan Shangri-la dulu sebagai decorater event mereka.. kalau refer pasal piping ke benda elektrik tu semua..boleh rujuk pada abah yang ada pengalaman dalam bidang tersebut terutamanya hal wiring yang dah lebih sepuluh tahun berkecimpung..

ni kat kedai Pantai Dalam
so, kalau buat bisnes macam ini lagi mudah ada lori... ye.. lori ini juga digunapakai bagi aktiviti pindah barang rumah ke pejabat .. bahasa mudahnya transportation .. setahu aku paling jauh abah pindah barang dari KL ke Terengganu.. kira area semenanjung.. yela kalau nak pindahkan barang ke Sabah Sarawak baik korang guna khidmat kargo :)

kalau buat wiring tu, macam khidmat pasng lampu, kipas, plug point, water heater dan lain-lain.. contoh kerja yang famili aku buat ialah lampu-lampu kat kedai kain area Jalan Tar tu.. ala yang 4 tingkat tinggi, macam-macam kain jual murah.. tiba-tiba tak ingat pulak nama tempat tu.. selain tu pernah buat untuk area UM dan The Gardens.

sedap weh.. tak tipu ..
macam aku mention tadi.. mereka ada buat catering panggang kambing kan.so menurut name card abah aku tertera perkhidmatan yang disediakan juga ialah barbeque, buffet/cocktails/ lunch/ dinner hawker stall  ..
aku masukkan video panggang kambing yang pernah dijalankan oleh mereka... dan video salah satu event yang mereka decorate pentas dan pintu masuk (entrance ballroom)  ^_^

comel kan suara abah aku :D


btw , syarikat ini juga ada share dengan Pak Long aku.. so bisnes yang dikendalikan Pak Long aku berkenaan alat telekomunikasi macam HP, reload coupun, idd card..
kira hampir kesemua ada la.. kalau nak pasal kain langsir ke cadar katil pun jual juga.. tapi itu dijual oleh bini Pak Long aku.. baiklah tanpa melengah masa, dari aku terpesong jauh..

berkenaan harga perkhidmatan yang disediakan..maaf kerana aku kurang tahu.. so kalau berminat sila contact Encik Meor di talian 0172741130 atau 0176799901 ya.. boleh runding dengan mereka yang pakar.. harap penjelasan ini memuaskan.. majulah bisnes ini untuk masa depan ekonomi negera..hehehe terima kasih .. tata *_+

p/s : moga bisnes famili berjalan lancar..
p/s/s : sila click kat nama tertentu, aku link terus ke FB mereka

2 comments:

fariza fauzi said...

good luck !!! :) <333

Mainur Hasnah said...

thanks kak...
harap macam tu la..
saya bukan reti promote bisnes family ni..