mencari semangat

Assalamualaikum..

aku dalam misi penting ni.. kira misi berkorban demi negara juga pentingnya.. sebab aku kan golongan belia.. dengan memajukan diri kira dah berbakti pada masyarakat.. nampak mudah tapi berat tanggungjawab ni.. aku kena motivasi diri untuk kekali rajin dan bersemangat untuk study...

bukanlah wajib study gila-gila tapi kena study dengan cara yang betul.. supaya maklumat tu senang di loading otak dan kekal dalam simpanan otak untuk beberapa dekad.. ni perkara wajib bagi pelajar macam aku.. kalau aku tak mula sekarang nanti aku akan ketinggalan jauh.. gamaknya result menurun tak boleh kata apalah nanti..

jadi aku da nekad... aku nak study dan siapkan asignment dalam minggu ni dan minggu hadapan.. yang menjadi kepelikannya ialah aku rajin je buatkan asignment kawan tapi sendiri punya tak ebrusik.. mungkin sebab di cabar kawan kot.. ditawarnya belanja makan kalau aku dapat siapkan.. so kira ni langkah penjimatan duit juga en.. aku cuma perlu buat asignment dia je.. agak semangat dan dalam masa kurang dua jam total semua tiga asignment setel.. so tengah pikir cara nak salurkan energy tu untuk buat asignment sendiri..

aku suruh kawan aku cabar aku.. mungkin dengan cara dia mem'bako-bako' aku dapat kot aku feel nak fokus buat asignment.. hehe.. dan aku dah berjaya kekalkan momentum singgah library beberapa hari ni.. harap berterusan macam ni.. bila pulak aku akan dapat semangat nak kemas barang-barang bilik ye.. nak bagi organise jadi up sikit semangat aku.. okay lah chow dulu blog.. aku tak de semangat pulak nak menulis blog.. xoxo tata +_*

p/s : kuat makan tapi tak tambah pun berat badan.. nak turunkan metabolisme ni.. tak sihat kurus2 ni

2 comments:

Dda Ly said...

hehe chaiyo chaiyooo..satgi dah siap asenmen tu leh la enjoy2..hihi:P

meh ke rumah,
~farewell friends~
keep in touch ye..♥♥♥

misz molecule said...

good luck dear..











http://thyyunxthiya.blogspot.com/