penanti setia

Assalamualaikum orang yang dinanti..

seharian aku menanti kau..
di tempat sama yang bisa melihat kau..
namun kau tiada...
menanti dan terus menanti..
hati tak keruan memikir kau..
ahh bodohnya bentak hatiku..
tak apa hati cekal menanti...
menanti insan yang buat hati berdebar,
menatap wajahmu satu penantian yang berbaloi..
kenapa kau tak hadir..?
soal hati yang gelisah..
ya aku risau akan kau manusia...
manusia yang tak pernah sedar aku wujud..
namun aku tetap menanti..
meskipun sedar keberangkalian amat sedikit..
akhirnya kau hadir.. melambai pada rakan lain..
sungguhpun hanya pandangan kosong kau hadiahkan..
memadai bekalan buat ku senyum seharian..
tapi itu hanya angan kosong..
impian perempuan jalanan seperti aku..
kau hanya berlalu ditepi..
terasa kau layan beza aku dan lain..
cukup buat hati lara.. 
muka gigih sembunyi duka..
arghhhhh ingin menjerit kuat...
aku bahagia melihat dari jauh..
tabah demi perasaan yang tak pasti..
sementara menanti kau sedar aku disini..
dalam hati aku menangis sendiri..


.................................................speechless buat masa sekarang.............................
...................................dilema harus menanti dia sedar aku disini atau berlalu pergi......................

No comments: