yang bertakhta di hati

ASSALAMUALAIKUM..

selain dari diri sendiri mestilah ada orang lain juga yang kita akan sayang kan.. siapa yang tak reti nak sayang orang lain memang selenga lah senang citer.. siapa yang biasa kita ingat, orang tu kira dah bertakhta di hati kita.. dia dapat takluk sedikit space dalam hati kita..

kita akan sayang famili dan kawan-kawan.. dan some1 special.. konon tulang rusuk kita.. tapi macam mana kalu kita terlebih sayang sampai diri sendiri tak reti jaga dan mengabaikan orang yang bertahun-tahun bersama kita hadapi suka duka.. bila orang tu takde je dah rasa semacam, gelisah dan tak tentu hala.. patutkah kita bertindak sedemikian?

tak ke kita ni kira curang kat orang yang lama duk kat hati? memberi segalanya demi yang tak tentu lagi jodoh sampai mana.. jujurnya aku pernah di posisi sedemikian. asyik dengan perkara begitu..
namun alhamdulillah.. aku tak abaikan kawan cuma dengan famili aku tak reti beza mana lagi penting..
aku banyak sangat luang masa dengan dia.. anyway bagus juga luang masa duk library dulu.
tengok orang study..buatkan aku berada di mana aku ada sekarang.. cekal membuat keputusan masuk U apabila melihat yang lain sungguh belajar *think +ve sebab tak guna menyesal apa yg terjadi

jadi siapa pun kita sayang.. pastikan dia bukan faktor masa depan kita gelap.. kalau dia bawa kita ke arah tu.. orang macam tu elok tinggal je.. tak usah sia kan masa sebab nanti dia tak kan hargai kita.. yela dari awal dah tunjuk dia begitu daif dalam mengurus hal cinta.. tu lah.. betul kata orang.. kasih famili juga kekal...

konklusinya.. entah apa aku mengarut.. just nak cakap tak sia-sia aku sayang family aku.. tak paling tadah.. setia bersama dorang dan dorang selalu ada untuk aku.. support dan kasi aku senyuman yang paling manis terukir sendiri.. that's why korang je yang bertakhta di hati aku now... and hero aku dari dulu sampai sekarang ialah abah and heroin terbaik mak :)

 abah macho kan :D

 mak sakit lagi :(

p/s : aku sayang member-member aku gak.. thanks korang 
p/s/s : btw keluargaku boleh kongsi tempat korang untuk Encik S tak? 5 % je..
dah tersuka dia tapi dalam proses nak buang ni :')

No comments: