saya sayang diri saya, sekian

ASSALAMUALAIKUM

ever heard of this line? learn to appreciate what u have, before time make u appreciate what u had :)
yes.. kita kena terima realitinya itu yang kita ada sekarang dan jangan duk kejar benda tak pasti.. kalau letak harapan tinggi sangat nanti kecewa.. tak salah mengharap cuma elakkan dari abai benda sedia ada.. aku tak nafikan termasuk aku sendiri gak ada je kurang sikit menghargai apa aku ada.. sikit je tau... haha bila dah takde benda tu baharu sibuk nak pikir.. menyesal tak sudah.. dan benda tu boleh kata menghantui kita..

orang sekarang tak nampak mana yang patut dibuat.. selalu je buat keputusan masa emo jadi benda tu kompem kompem la tak rasional kan.. aku ingat lagi sebulan yang lepas dunia blog kecoh cerita pasal budak try bunuh diri kat KB.. aku bukan berlagak wah aku agung gila sebab aku masih pikir rasional masa ex aku rilek je pasang banyak depan mata sendiri tapi bila aku mula kawan dengan laki dia jadi unsecure dan tinggalkan aku.. ouh tahniah ye budak anda sangat matang.. haha cuma apa aku tahu jangan pasal cinta kita siakan nyawa yang tak ternilai.. 

mak bapak kita deserve melihat masa depan kita cemerlang gila before apa-apa kejadian yg boleh mencabut nyawa sendiri sekalipun.. tak rasa bersalah ke dorang besarkan kita begitu baik tapi arang yang kita calit pada muka dorang.. so every moment yang ada hargai dorang and tunjuk yang kita mampu jadi anak baik :) bukanlah kita kena ada duit 5 juta dalam bank atau pakai kereta rolls royce tu kira hebat cuma dengan jadi anak yang ingat nak calling2 parent, ajak makan sama, hormat & doa dorang leklok ..

mau sejuk juga hati dorang kan kan kan.. jangan jadi macam aku sangat, asyik lepak ngan member.. aku ni boleh tahan kaki lepak, kalau balik cuti je macam-macam undangan , reunion bla bla kena attend.. kalah artis uolss.. sebab tu jarang balik rumah, sama je pun.. dari dorang sakit ht, baik aku stay kat U ni study leklok sikit.. belajar merindui n hargai dorang sepenuh hati.. pesanan dari penaja - hargailah famili kita sebelum kehilangan dorang sebab dorang tak kan abai kita... kecuali dorang lepaskan kita untuk belajar kenal dunia.. O_o

dengan yakinnya aku kata, aku dah makin sayang diri aku.. lagipun sebelum sayang orang of coz kena sayang diri sendiri dulu.. then, aku sayang famili aku sangat !! ouh ya, aku pun sayang kawan-kawan, jiran tetangga, lecterur(s) dan mana-mana pihak berkenaan sebab space hati aku besar sekarang.. dah upgrade ruang special untuk korang.. ok sekarang bagitahu terharu tak terharu tak? *muka teruja

btw, who the heck kata ♥ at first sight tak wujud? tipu je tu semua.. wujudlah.. kalau tak, tak kan parent aku terus jatuh cinta kat aku masa mula2 aku merengek.. dan siapa kata ♥ tanpa melihat atau kenal ke dating tu tak wujud.. meh aku sekeh.. ada la.. kita percaya tuhan itu wujud meskipun kadangkala kita lalai.. kita cinta akan-Nya tanpa sedar setelah mengetahui kebesaran-Nya.. makanya, hargai semua-semua yg ada depan mata now +_*

p/s : insan yg cemerlang datang dari hati yg kenyang~lalalallaa

2 comments:

Si DauN CeRi said...

yes bebeh.. bila kita mengenal diri kita, menyayangi diri kita.. kita akan lebih faham ape yg kita nak dalam hidup dan ape yg kita sebenarnya perlukan..


saya masih dalam proses mengenal diri lagi.. kadang2 saya keliru jugak, tp sy taknak give up dgn dr sendiri.. nice entry.. :)

chummy cliche said...

jgn give ok.. sama2 usaha yg terbaik .. moga kita makin sayang diri masing2 amin