surat utk bakal mak mentua

Assalamualaikum..

ke hadapan mak mentua.. takpe kan panggil mak awal-awal? gedik ke? cuma nak rapatkan hubungan je..hihi..
tak pe lah.. saya hormat mak opss mak cik... jadi saya panggil mak cik..

mak cik, saya suka sangat anak mak cik.. ye saya memang jenis terus terang jadi mak cik tok sah risau sebab saya tak kan menipu anak mak cik.. saya jujur dan extra setia..hihi... jadi mak cik rasa rasa boleh tak adjust anak mak cik untuk saya.. mak cik gebang sikit saya ni perempuan yang lemah-lembut - baik - murah senyuman.. hehe.. tak lah mak cik bukan menipu.. mak cik cuma membantu kurangkan peratus perempuan andartu je..

mak cik jangan risau.. saya jamin ni pelaburan yang menguntungkan sebab anak mak cik dapat bini yang begitu cemerlang macam saya.. mak cik tak setuju ke? mak cik jangan risau nanti bila dah nikah.. saya tak de nya suruh anak mak cik abaikan mak cik.. sebab saya tahu syurga laki saya di bawah tapak kaki mak cik dan syurga saya di bawah tapak kaki laki saya.. tak kan saya nak tempah neraka... betul kan kan kan..

kalau mak cik risau nanti mak cik macam mana.. saya pun kerja.. dan saya pastikan anak mak cik kerja supaya boleh menampung hidup kitorang sekeluarga dan ibu bapa .. supaya anak-anak kitorang nanti tahu hormat opah dan atuk atuk nya.. saya pun tak suka kalau laki saya abaikan parent dia demi saya.. harap macamtu lah..

apa pun mak cik tolong tegur-tegur saya.. nanti saya boleh belajar cara masak dengan mak cik.. makanan faveret anak mak cik boleh mak cik turunkan resepi pada saya..hihi.. see saya sangat prihatin kat anak mak cik.. harap suatu hari nanti kita face to face.. mak cik tak kan marah saya atau kurang berkenan.. amin :D

dari saya , perempuan yang sangat urban.. haha.. ikhlas ni nak anak mak cik.. kasi green light okay :)

4 comments:

Republic Aku said...

hehe...6bln kemudian ,eeee meluatnya!

Mainur Hasnah said...

tu pasal lah.. rasa nak sepak2 tak pat menantu macam ni,.

well think +ve, agak cantik komunikasi tu dilangsungkan..hahahah

hentakbelipat said...

pehh..ni proposal rare nih kehkeh

chummy cliche said...

kalau mak dia maju bolehlah baca.. hahaha