menahan rasa

assalamualaikum

macam aku selalu kata manusia ni sangat pelik.. benda yg mustahil, yg tak boleh dimiliki yg selalu kita nak.. benda yg menyakitkan kita juga kita pilih... kenapa ya? tak serik ke? ada orang yg sanggup berkorban apa saja janji dia dapat kekal sama dengan orang yang konon dia sayang.. ada pula yg tak kisah dikeji janji dia dapat teman kekasihnya..

rasa yang bermain kat hati sentiasa merunsingkan tapi itu juga kita cari.. walaupun kita acapkali mengadu sakit, peritnya rasa itu tapi tetap kita tak mengalah... kita dipermain oleh sidia dengan pelbagai cara.. bukan takat permainan kata dusta semua karenah yg membinasakan diri kita terima.. konon kita lemah untuk menghalang rasa yg ada... itu manusia... dan aku lah manusia itu...

menyayangi orang yg membuatkan kita rasa down.. tapi nak buang sayang tak boleh... kita rasa tak layak untuk bersamanya.. menahan ego, malu dan cuba terbaik untuk dapat yg terbaik kita rasa... emmmmmm mengarut lgi aku ni kan.. aishhhhhhhhhhhhhh

2 comments:

hamzah ian said...

alahai.. sabar sabar..

HEROICzero said...

adat . kita mengejar sesuatu , dan terlupakan yang mengejar kita .

dan terpulang pada yang asal .

pergi kepada orang yang mahukan kita, atau terus mengejar orang yang kita mahukan .

terpulang .


=)


pilihan pertama adalah penyelesaian , dan pilihan kedua adalah untuk kita selesaikan .