beberapa perkara bermain di minda

assalamualaikum

seperti tajuk di atas... ada beberapa perkara ingin aku kongsi.. jika ada yang membaca post ini dan ingin komen 'eh dia ni, nak share kat laman sesawang, dunia maya hal peribadi...' atau 'ermm baik kau berdoa banyak2 lah dari mengarut kat blog' .. silakan.. tak kisah pun.. aku tetap dengan cerita aku.. moga ada kebaikan dari apa aku tulis.. yang buruk jauhi la... cewahhh..

1. aku terfikir dalam banyak2 hal.. paling aku ingin ialah lepak beberapa jam di depan tv menonton cerita fav, makan keropok yg harga rm2,3.. coklat macam toblerone dan aiskrim satu mangkuk.. dengan kek lagi.. fulamak.. alangkah best... hanya satu moment itu biarkan aku khayal dalam dunia aku.. tapi sampai sekarang benda se-simple itu masih aku tak mampu buat.. agak kesal juga..

2.apakah result aku cukup bagus sem ini? risau sangat akan drag cgpa aku... ermmmm tu la pasal siapa suruh dulu main2, tak nak study... haishhh.....

3. kalau boleh aku undur masa, aku nak kembali pada detik di mana aku asyik belanja bundle.. rasa agak membazir.. banyak belanja di bundle walaupun semua itu total kan tak sampai amount orang lain beli baju di shopping complex... still.. nak compare keadaan aku sekarang,,. kalau aku bajet lagi masa itu, mungkin dapat cover living expense aku... jadi makan pun terjaga takde kurus2..

so, ketiga-tiga benda yg bermain di kepala aku ini membawa kepada KEKESALAN di hati, kepala dan segalanya... aku cuma harap aku dapat terus jadi anak yg baik pada ibu bapa aku, akak yg baik pada adik2 nya.. adik yg baik pada abangnya.. aku tak nak jadi orang yg bebankan mereka... semoga dengan itu, aku jadi kawan, teman yg baik pada orang sekeliling aku.. moga kekesalan ini dibawa pergi seiring aku membentuk hidup aku...

aku janji pada diri aku.. dan blog ini jadi saksi.. perkara yg bermain di minda aku sekarang.. akan luput.. dan aku akan capainya... aminn.... moga kita semua terhindar dari kekesalan sebab aku baca mana tak pasti, yang aku ingat orang Islam tak baik menyesal... so.. jangan buat sesuatu yg boleh buat kita menyesal.. peace :)

No comments: